Langues étrangères

Nos bons moments et autres sujets plus légers
wildfires
Localisation : Charentaise maritimoise expatriée dans le sud de la Capitale

Langues étrangères

Messagepar wildfires » 17 sept. 2014, 18:01

Ayant comme beaucoup ici tendance à pratiquer le franglais, je vous propose de gérer la frustration de ne parler QUE le français tous les jours en ouvrant un fil en langue anglaise.
What do you think ? Anyone interested ?
:zebre:Wildfires, présidente

L'amour véritable vous rendra libres
"Aimez et faites ce qui vous plaît"
Varine

Re: Langues étrangères

Messagepar Varine » 17 sept. 2014, 18:17

I'm interested...
Why are you so frustrated? Where are you living?
To me it is just an other point of view: I'm not living in France and I must say I enjoy writing in my mother tongue ;) It's very pleasent to have the possibility to express myself in french on such an important matter to me...

Peut-être simplement ne sommes-nous pas autorisés à nous exprimer ici en anglais, cela pourrait gêner à la modération éventuellement ou bien les gens qui ne comprendraient pas...

Paratonnerre va se charger de nous renseigner ;)
Paratonnerre
Localisation : perché. (sur le nid de pie, en haut de la grande vergue)

Messagepar Paratonnerre » 17 sept. 2014, 18:23

Paratonnerre n'a pas d'objection a priori and is quite able to do is job in english too mais va quand même se renseigner auprès des Grands Pontes, au caz-où. Tant qu'on me demande pas de modérer du russe, moi... L'anglais et le français représentent l'étendue de ma science linguistique...
Paratonnerre, genre neutre, âge (sans objet), modo à foudre...
licorne

Messagepar licorne » 17 sept. 2014, 18:40

Io propongo : "Qui si parla italiano" "Aquí se habla castellano" (Je propose "Ici on jase ritalien/castillan = espagnol")

"E dunque che questa diventi una rubrica poliglotta. "Y que así seria una rubríca poliglotta." ("Que ceci devienne une rubrique polyglotte"

"Ma con francese permesso." "Pero con el francès admitido." ("Mais - tout de même! - français admis")

licorne/liocorno/unicorno (unicorn in british language) :)

P.S. l'anglo-américain est pour moi une langue "étrangère" (et l'allemand aussi, hélas! et toutes les autres :scrogneugneu: )

P.P.S. Par décence, je n'ai pas proposé "u sicilianu" (prononcer approximativement "ou sichilianou", le sicilien) :))
« J’essaie toujours de trouver la note simple qui peut tout dire »
(Charles Lloyd, saxophoniste américain)
wildfires

Messagepar wildfires » 17 sept. 2014, 22:07

Why are you so frustrated? Where are you living?

Why am I ever frustrated ? I live in France near Paris (Rise and I were supposed to meet last saturday but she preferred her ice cream to our company...)
To me it is just an other point of view: I'm not living in France and I must say I enjoy writing in my mother tongue It's very pleasent to have the possibility to express myself in french on such an important matter to me...

Were do you live then if not if France ? Do you speak english daily ? I'm not sure I would enjoy that... To me english is some kind of exoticism, the language I enjoy most for poetry. I love to speak it but that's also because the occasion is so rare...

At first, I learnt english because I was (and still am) fond of scifi literature and it could never be translated fast enough. So to quench my thirst of new books I had to improve my reading. Then I fell in love with a few US TV shows (well, I was still quite young and there was this gorgeous character... hem hem, hem) so I improved my hearing too :) Then I felt the subtitles were a bother more than a help, then I began dreaming in english then... I started speaking french again :fou:

Peut-être simplement ne sommes-nous pas autorisés à nous exprimer ici en anglais, cela pourrait gêner à la modération éventuellement ou bien les gens qui ne comprendraient pas...

So long as it is specified in the subject, I don't know that they could object... There's plenty of room for everyone, not so ?

I soooooo enjoy to build english sentences ! I don't believe I make them in the same way in french somehow, notwithstanding the differences of grammar... (and it makes me check some spelling too... :lol!: notwithstanding :mdr: I never could use it before !!!) :yahoo: :yahoo: :yahoo:

licorne

Messagepar licorne » 17 sept. 2014, 22:32

Fallait pas mettre "Langues étrangères" alors, mais "British only"! :fouet:

C'est de l'arnaque! :scrogneugneu:

Je me plaindrai à la Direction! :pleure:

C'est trop injuste! :calimero:

Pour moi, l'anglo-américain c'est vraiment une langue étrangère, i.e. elle m'est étrangère. Du coup, je me sens double- triple- quadruple- ment (je sais plus combien) étranger : Sicilien en Belgique, Belge en France, licorne au milieu des zèbres, vieux au milieu de jeunes, homme au milieu de femmes, ET EN PLUS ICI !!! :ymalien:

AIUTO! ¡SOCORRO! A L'AIDE! HELP! :papy:
wildfires

Messagepar wildfires » 17 sept. 2014, 22:49

:lala:

licorne

Messagepar licorne » 18 sept. 2014, 09:02

wildfires a écrit : :lala:

On peut aisément pardonner au feu sauvage de tout brûler sur son chemin, mais non de ne pas accorder aux brûlés vifs une dernière prière dans une de leurs langues.
Z
Varine

Messagepar Varine » 19 sept. 2014, 13:50

Hello. Grüß Gott, Buongiorno, Holà,

@ no, non penso che è soltanto un posto per parlare l'inglese qui....ma come dire, se nessuno può participare alla conversatione (non sò se questo esista... :( e non voglio cercare il nome...) o vuole al momento, è soltanto un posto nell'inglese di fatto...
Come du lo può vedere, ho dimenticato molto del miò italiano :((
e il miò spanolo ....? lo può soltanto capire, non può realmente scrivere qualcosa che se posse legere e del meno piaccere, scusi...

@Wildfires
I will try to answer all your questions ;) I'm living in Germany: when I came here (a long time ago!) I was not able to speack a word in german so I used talking englisch with other peaple which is very easy in Germany as most of the peaple are able to talk.
Then I learned german and I forgot my englisch or nearly. I dindn't want to lose everything and I have tried to find ways talking englisch. I first took some lessons, one of my teacher was ameriv´can and turned a friend. I have very good and very long conversations with him and I enjoy it! But I must say my englisch is quite basic because I should do more to improve it, but I don't really find the time for it :-?
I also have some other friends: a german one and a french one, they both speak very good and both love the englisch langage. Sometime, in some special "events", we use to talking in englisch together. For exemple when we don't want the children to understand what we are talking about! It's more difficult now as our children learned englisch at school and are already able to follow our conversations...
To resume everything: I use to living in a very international environment, my friends are from everywhere on this world and that's the reason why the englisch langage is present in my life. Sometime I also read books in englisch.
You should have a look on INterNations: it is a German start-up, now present all other the world and as basic member you have nothing to pay. The cummun langage is englisch and they organise a lot of events in a lot of matters, maybe you can join them and find people to write or meet and talk englisch?
As my computer still have a lot of problems and I don't want to lose everything again, I post now!
Hear you soon and hope it's clear enough for you :)
Paratonnerre
Localisation : perché. (sur le nid de pie, en haut de la grande vergue)

Messagepar Paratonnerre » 19 sept. 2014, 17:41

Guys !
Merci de vous en tenir à des langues connues de la modération... Exceptionnellement, je veux bien, parce bon, l'italien et l'espagnol sont à peu près transparents. Quand l'équipe de modération sera un peu plus étoffée, pourquoi pas, mais pour le moment english and french only, thanks !
Paratonnerre, genre neutre, âge (sans objet), modo à foudre...